Tuesday 23 April 2013

MARA REJECT PERMOHONAN PELAJAR YANG DAPAT B+ DALAM SPM 2012

Assalamualaikum w.b.t

hahhaha dah lama aku x meracau kat blog ni.. aku bukan ape, dalam masa dua tiga minggu ni, otak aku asyik duk meracau pasal future la kan.. Maklumlah, budak lepasan SPM la katakan.. First skali sbb offer dari MARA la, my fren cakap semua candidates yg apply dgn MARA around 8 000 then hanya 2 000 je yg MARA akan amik untuk scholarship.. So aku takut sangat kalau nama aku xde dlm 2 000 tu.. Aku mintak Medic kat India... Lagi teruk bila kawan aku cakap tahun ni MARA akan kurangkan scholarship untuk budak medic.. Alahai lagi la aku duk runsing.. Aku x minat engineering, aku pon xtahu kenapa aku xminat bende alah tu.. Kalau offer dari private universiti tu memang la banyak, tapi aku rase semua tu mengarut.. HAHAHAHAHA.. no offence ya.. So juz nk share, almost semua budak yg dapat B+ untuk English SPM tahun ni memang MARA reject awal lg application diorang.. Agak kesian for those yg dapat B+ tu.. Ramai kawan aku yg xdpt offer MARA sbb B+ BI... Even if u get 8A pon, they don't care.. no mercy.. 

Ok.. bila duk cakap pasal English ni, aku nk pesan la kat korang, English tu penting sesangat.. Jangan sesekali nk eject org yg cuba atau speaking English.. At least they showed their effort, what about you?? Ni pesanan sikit kepada orang KLATE & TERENGGANU, kita agak prob sikit nk kuasa English mungkin sbb kita punya loghat la especially.. tapi bende tu aku yakin korang ble ubah.. Kalau xpercaya, tanye aku, sbb aku orang KLATE jah.. But the different is, i try my best to speak in English then i did it.. Nak test speaking dgn aku ke?? Ble je.. Cari FB aku then kita berbual in english...
Aku xde la teror guna UK accent tu, tp kalau American accent tu boleh la..



contoh je.. bukan aku..

Kesian kan kalau jadi camni... Bukan nk berlagak bila speaking, tp nk improve.. Trust me..

CUBA LA SPEAKING, TALK TO MIRROR AND EVEN YOUR FRIENDS..

No comments:

Post a Comment